W jaki sposób  narodziła się idea stworzenia Programu Bonusowego PAYBACK?

Sylwia Pyśkiewicz:
Pomysłodawcą i założycielem PAYBACK był Alexander Rittweger, który pracował jako zewnętrzny konsultant w programie „Miles & More” przeznaczonym dla osób często podróżujących samolotami Lufthansa. Od samego początku program ten cieszył się popularnością i przynosił zyski. Między innymi dlatego, że zbieranie punktów leży niemal w ludzkiej naturze. Stąd narodził się u niego pomysł, aby przenieść tę korzystną zasadę na program skupiający wielu partnerów zajmujących się handlem detalicznym i działających w różnych branżach.

W jaki sposób można wykorzystać model biznesowy PAYBACK do podnoszenia efektywności funkcjonowania firmy?

Sylwia Pyśkiewicz:
Uważam, że model biznesowy PAYBACK jest jedynym przynoszącym korzyści typem programu lojalnościowego. Jest to spowodowane tym, że CRM – zarządzanie relacjami z konsumentami - dla wielu firm może być kosztownym doświadczeniem. Firmy zasadniczo generują tylko wąski zysk per capita, tak więc potrzebują bardzo wydajnej platformy marketingowej. PAYBACK oferujemy firmom partnerskim znaczącą wartość dodaną i  pomoc w budowaniu satysfakcji i zaufania ich klientów. Dlatego wiele firm uważa program multipartnerski, jakim jest PAYBACK, za znacznie bardziej efektywne rozwiązanie niż programy prowadzone indywidualne. My możemy przenieść to zainteresowanie na tworzenie dla naszych partnerów nowych, wysoce efektywnych koncepcji marketingowych. Przykładowo firmy z różnych branż, które przeznaczały budżet marketingowy na reklamę w formie dodatków do gazet, są przyzwyczajone do wysokiej nieskuteczności tej formy promocji nawet na poziomie 98%. Nasz kanał marketingowy łączy firmy i potencjalnych klientów, którzy zarejestrowali się w PAYBACK.

Innymi słowy Państwa Program Bonusowy jest narzędziem marketingowym znacznie bardziej spersonalizowanym niż reklama w tradycyjnych środkach masowego przekazu?

Sylwia Pyśkiewicz:
Myślę, że te dwa elementy dotarcia do klientów  wzajemnie się uzupełniają, a nie bezpośrednio ze sobą konkurują.


W jaki sposób PAYBACK kreuje wartość dodaną?


Sylwia Pyśkiewicz: Nasz Program oferuje partnerom możliwość generowania wyższych przychodów niż wydatki poniesione na jego obsługę. Karta PAYBACK musi być  zaprojektowana tak, aby była atrakcyjna dla klientów i zachęcała ich do zakupów dokonywanych u partnerów Programu. Dodatkowo, nasi partnerzy mogą polegać na naszej specjalistycznej wiedzy i marketingowych możliwościach pozwalających im uzyskać dostęp do klientów. Nasze przychody czerpiemy z opłat za obsługę, która jest wyliczana na podstawie obrotów generowanych u naszych partnerów przez klientów. Oznacza to, że nasze przychody są zmienne. Co więcej, partnerzy nie stają w obliczu dodatkowych kosztów, ponieważ otrzymujemy od nich środki tylko wtedy, gdy generujemy dla nich sprzedaż.

Co ma Pani na myśli, mówiąc o specjalistycznej wiedzy i nowych możliwościach marketingowych PAYBACK? I w jaki sposób generujecie Państwo wzrost?

Sylwia Pyśkiewicz:
Naszym partnerom oferujemy różnorodne działania marketingowe. Możemy dołączyć reklamę partnerów np. w formie kuponów, kiedy wysyłamy do uczestników Programu informację o zgromadzonych punktach. Dołączamy także np. bony bezgotówkowe do zestawienia punktów wysyłanego do klientów mieszkających w pobliżu danego punktu handlowego, w którym nie robili jeszcze zakupów. To tylko wybrane działania, z wielu różnorodnych opcji, jakie oferujemy.

Kto stanowi grupę docelową Programu?


Sylwia Pyśkiewicz:
Tak naprawę jesteśmy demokratycznym Programem - każdy może być  uczestnikiem PAYBACK i gromadzić punkty, o ile dokonuje zakupów. Nie tworzymy żadnych ograniczeń.


Modele biznesowe, które przynoszą szybki sukces, są bardzo poszukiwane. Czy obawiacie się Państwo konkurencji, na przykład ze strony agencji marketingu bezpośredniego lub licznych firm tworzących oprogramowanie i systemy, które koncentrują się na zarządzaniu relacjami z klientami?

Sylwia Pyśkiewicz:
Mamy kilka atutów, których suma zapewnia unikalną pozycję na rynku i daje nam przewagę. Nasze usługi stworzyliśmy samodzielnie i wnikliwie je przeanalizowaliśmy stosując metodę benchmarków. Nasza koncepcja sprawdza się  zarówno w  przypadku firm działających w sektorze handlu detalicznego, jak i działających on-line. Dodatkowo posiadamy specjalistyczną wiedzę dotyczącą  całego procesu, a nie tylko funkcjonalny know-how.

Jakie korzyści odnoszą partnerzy PAYBACK w perspektywie krótkoterminowej i długoterminowej?

Sylwia Pyśkiewicz:
Główna korzyść polega na tym, że oferujemy narzędzie marketingowe, które jest unikalne zarówno w Niemczech, jak i w Polsce. PAYBACK umożliwia zarządzanie relacjami z klientami w taki sposób, jaki jest niemożliwy w przypadku reklamy tradycyjnej. W perspektywie długoterminowej, korzyści oferowane przez PAYBACK wynikają z tego, że zapewnia on dodatkowy kanał marketingowy oferujący bardziej bezpośredni dostęp do klientów. Ma to związek z reakcją na reklamę. PAYBACK umożliwia partnerom dotarcie z ofertą produktów lub usług, które rzeczywiście klientów interesują. Tak więc faktycznie możemy mówić o istotnej zmianie w dziedzinie praktyk marketingowych. Indywidualizujemy komunikację między firmą a klientem.

 

 

PAYBACK